قوانین فروشندگی در وب سایت دیسکورد فارسی

 

مشتری مداری در راس ارزش‌های دیسکورد فارسی قرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری دیسکورد فارسی بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همه‌ی ما باشد.

در راستای سیاست‌های مشتری محور ما و به‌منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت دیسکورد فارسی وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت ما توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد.

عملکرد فروشندگان بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از عملکرد و استاندارد باکیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد.

 

1.لغو سفارش مشتری

شرح: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. در‌صورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به انجام است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، محصول را غیر فعال کند.

جریمه لغو سفارش مشتری توسط فروشنده عبارت اند از:

  • لغو سفارش تا ۲ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت محصول
  • لغو سفارش تا ۲۴ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت محصول× ۲
  • لغو سفارش بعد از ۲۴ ساعت از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت محصول × ۳
  • لغو سفارش به صورت سیستمی (به دلیل موجود نشدن کالا در در زمان مقرر) = کمیسیون × قیمت محصول × ۵

حداقل میزان جریمه برای تمام موارد گفته شده ۱۰۰۰۰ تومان است.

2 . ارسال به موقع سفارش مشتریان

شرح: فروشندگان موظف هستند محصولات سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در صفحه توضیح محصول) به دست مشتریان برسانند.

برای جلوگیری از تاخیر در انجام سفارش، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن محصول بدون موجودی در سایت جدا خودداری کنید.

اگر فروشنده ناچار به تهیه‌ی محصول هم‌زمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال محصول به مشتری در سایت باید با محاسبه‌ی زمان تهیه‌ی محصول توسط فروشنده درج شود.

همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی محصول در پنل فروشندگان را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند.

3 . مغایرت محصول ارسالی

در صورت ارسال اشتباه و مغایر و یا انجام اشتباه سفارش برای مشتری ضمن جریمه فروشنده به ازای 5% از کمیسیون ، هیچ مسئولیتی را متوجه وب سایت ما نمیکند و تمام وجه را به مشتری بازگشت خواهیم داد.

4 . سفارشات مرجوعی

شرح: درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:

دلایل مرجوعی:

  • مغایرت با توضیحات وبسایت
  • محصول اشتباه(مغایرت با توضیح ذکر شده)
  • محصول تقلبی
  • عدم انجام به موقع سفارش

جریمه مرجوعی:

  • اگر مرجوعی به دلیل مغایرت مغایرت با توضیحات وب‌سایت باشد میزان جریمه عبارت است از:

چهار برابر کمیسیون × قیمت کالای مرجوعی

  • اگر مرجوعی به سایر دلایل باشد میزان جریمه عبارت است از:

دو برابر کمیسیون × قیمت کالای مرجوعی

5 . ارتباط با مشتری

فروشندگان وب سایت هیچ نوع اجازه ای برای ارتباط مستقیم با مشتری به هر نحو و به هر دلیل را ندارند و در صورت نیاز مشتری به پشتیبانی میتواند مراتب از طریق دکمه “درخواست پشتیبانی” که در همه سفارشات وجود دارد به فروشنده منتقل کند و در این قسمت فروشنده نیز قابلیت پاسخدهی را بصورت نامحدود دارد.

فروشنده نیز میتواند در بخش یادداشت های سفارش ، برای مشتری پیغام را ارسال کند و مشتری ایمیل را دریافت خواهد کرد. همچنین در صورت بروز مشکل فقط مدیریت سایت میتواند در صورت صلاحدید با مشتری بطور مستقیم ارتباط برقرار نماید.

تبصره : حتی اگر مشتری به هر نحو قصد ارتباط با فروشنده را داشته باشد ، فروشنده حق پاسخگویی به مشتری را خارج از محیط وب سایت ندارد.

جریمه تخلف در ارتباط با مشتری:

بار اول :تذکر و کسر امتیاز فروشنده به تعداد 10 امتیاز

بار دوم: حذف فروشنده از محصول به مدت 5 روز

بار سوم : قطع همکاری کامل و حذف تمام محصولات فروشنده متخلف

به امید فروش بیشتر تمام فروشندگان وب سایت دیسکورد فارسی